.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جلوگيري از ورود بیش از 100 هزار تن برنج به کشور

معاون هماهنگي و امور مجلس وزارت بازرگاني گفت: در حمايت از كشاورزان برنجكار، وزارت بازرگاني از ورود 100 هزار تن برنج خارجي به داخل كشور جلوگيري كرد.

به گزارش فارس ، ناصر عاشوري بعد از ظهر دیروز در همايش تببين سياست‌هاي راهبردي سازمان بازرگان گيلان در منطقه غرب اين استان اظهار داشت: امروز عصر ارتباطات است و به دليل وجود ماهواره‌ها، شبكه اينترنت و...، جهان يك دهكده كوچك خوانده مي‌شود.
وي ادامه داد: به دليل همين ارتباطات سريع، دسترسي به آمارها و ارقام، شناخت مردمان دنيا راحت‌تر شده است.
معاون هماهنگي و امور مجلس وزارت بازرگاني گفت: براي حضوري قوي، پايدار و مستحكم در دهكده جهاني بايد خودمان را مجهز به گفتمان روز دنيا كنيم تا بتوانيم حضور همه جانبه خود را پر رنگ‌تر از گذشته داشته باشيم.
وي ادامه داد: ايران اسلامي پله‌هاي زيادي از ترقي و رشد را با اتكاي به دانش جوانان، اتحاد، خودباوري پيموده است.
عاشوري با بيان اينكه پله‌هاي زيادي از راه ترقي و پيشرفت باقي مانده است، تصريح كرد: اين پله‌ها را بايد با همت و كار مضاعف پشت سربگذاريم تا به جايگاه اصلي و حقيقي خود برسيم.
وي با اشاره به روحيه والاي خدمتگزاري به مردم در دولت نهم و دهم گفت: رئيس جمهور ما يك روستازاده سمناني و شيفته خدمت به مردم بوده كه افتخارش خدمتگزاري به مردم به ويژه محرومان و گفتمان دولت عدالت و پيشرفت است.
معاون هماهنگي و امور مجلس وزارت بازرگاني افزود: اگر نقدي هم بر دولت مي‌شود نشانه دمكراسي واقعي است و فقيرترين افراد جامعه در كشور ما به راحتي مي‌توانند با بالاترين پست اجرايي كشور چهره به چهره سخن گفته و مشكلات خود را بيان كنند.
عاشوري همه داشته‌ها و افتخارات علمي اين نظام شكوهمند اسلامي را بومي دانست و اظهار داشت: اگر امروز شاهد پيشرفت همه جانبه علمي، سياسي، فرهنگي و ... هستيم نتيجه زحمات، استقلال و خودباري جوانان اين مرز و بوم است.
وي در ادامه مسئوليت خطير تنظيم بازار را از اصلي‌ترين وظايف اين وزارتخانه برشمرد و تصريح كرد: 74 ميليون ايراني براي گذران معيشت نياز به كالا دارند كه وزارت بازرگاني نقش كليدي و اساسي را در اين بين ايفا مي‌كند.
معاون هماهنگي و امور مجلس وزارت بازرگاني اظهار داشت: توليد يكي از اصلي‌ترين موضوعاتي است كه مورد توجه و حمايت دولت قرار دارد.
وي تقويت توليد و حمايت از توليدكنندگان داخلي را محور استقلال كشور دانست و گفت: تنظيم بازار داخلي با توليد داخلي است.
عاشوري شناخت بازار مصرف را نيز از اصلي‌ترين شاخصه‌هاي تنظيم بازار برشمرد و افزود: با محاسبه ميزان توليد و مصرف داخل مي‌توان از واردات بي‌رويه كالا و ديگر محصولات جلوگيري كرد.
وي مديريت و نظارت بر واردات كشور را با هماهنگي ديگر دستگاه‌ها از ديگر محورهاي تنظيم بازار خواند و ادامه داد: به شدت از ورود كالاهاي بدون استاندارد به داخل كشور جلوگيري مي‌كنيم.
عاشوري با اشاره به پايين بودن قيمت تمام شده توليد برنج در خارج از كشور نسبت به برنج توليد داخل خاطرنشان كرد: وزارت بازرگاني از واردات 100 هزار تن برنج خارجي به كشور جلوگيري كرد.
وي اضافه كرد: دولت 200 ميليارد تومان يارانه پرداخت كرد تا افراد وارد كننده با همان ميزان سرمايه اين مقدار برنج را در استان‌هاي شمالي تهيه كنند.
به گفته عاشوري حمايت از توليد كنندگان داخلي وظيفه ملي است كه همه دستگاه‌ها در راستاي اين هدف در تلاش و همت مضاعف هستند.
معاون هماهنگي و امور مجلس وزارت بازرگاني تشكيل انجمن‌هاي مردمي در حمايت از حقوق مصرف‌كنندگان را ضروري دانست و بر ايجاد اين انجمن در استان‌ها تاكيد كرد.
وي نقش مجامع امور صنفي را بسيار مطلوب ارزيابي كرد و افزود: در سراسر كشور اصناف نقش خوبي را در تنظيم بازار به ويژه برگزاري نمايشگاه بهاره داشتند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.083 seconds.